dilluns, 2 de gener del 2017

Propostes de lectura 2017

Comença una nova temporada de lectures compartides en aquest blog i, en conseqüència, tocaria escollir els llibres que llegirem enguany a partir d'una llista de propostes prèvies. Igual que els darrers anys, l'ASSUMPTA i jo mateix hauríem de fer un post cadascú on seleccionéssim una sèrie de llibres entre els quals sortirien els que llegirem conjuntament durant el 2017.

Però resulta que aquest any no és un any com els anteriors pel que fa a aquest blog sinó que té una característica que el fa especial. Enguany fem 5 anys!!.

I com que el cinquè aniversari d'un blog no és una cosa que es celebri cada dia, he decidit (pel meu compte i sense dir-li res a l'ASSUMPTA per a que sigui una sorpresa) que podríem fer una cosa diferent pel que fa a les propostes d'enguany. En conseqüència i ja que, amb comptades excepcions, procurem no repetir-nos amb els autors que triem he pensat que aquesta vegada ho podríem fer al revés i tornar a escollir els autors que, per alguna raó, recordem especialment quan repassem la llista de llibres llegits en aquest blog.

He seleccionat cinc autors, un per cada (i de cada) any que celebrem. L'única condició prèvia ha estat que només haguem compartit la lectura d'un dels seus llibres i que, al meu parer, ens quedessin ganes de repetir la experiència. Si et sembla bé la idea, ASSUMPTA, la teva feina serà proposar un llibre de cadascun d'ells i si no hi estàs d'acord ho dius que tot es pot canviar. Per facilitar-te la tria, també he buscat els títols de cada autor que jo tinc més fàcilment a l'abast (perquè els tinc a casa o estan disponibles a la biblioteca) però això pren-t'ho només com una orientació, si a tu et va millor alguna altra obra diferent la proposes sense cap recança que segur que la podré aconseguir... em sembla. :-D

I una vegada explicat tot això, aquí tenim els autors que he escollit. Començo pels més recents, primer el de l'any passat...


2016

Jean-Baptiste Poquelin [Molière] (1622 - 1673)

Aquest em sembla una tria segura perquè quan vam llegir-ne "L'Avar" tots dos vam coincidir que ens havia agradat força i que no estaria gens malament repetir amb una altra de les seves comèdies teatrals.

TÍTOLS: "El malalt imaginari", "El misantrop", "Don Joan o el festí de pedra", "Amfitrió", "L'escola de les dones"...
2015

Jane Austen (1775 - 1817)

L'autora de "Orgull i Prejudici" segur que té, com a mínim, una altra novel·la que val la pena llegir... encara que sigui romàntica. ;-)

TÍTOLS: "L'abadia de Northanger", "Persuasió", "Seny i sentiment", "Amor i amistat. Les tres germanes"...
2014

Jules Verne (1828 - 1905)

Ens ho vam passar molt bé amb "La volta al món en vuitanta dies" i segur que gaudirem igual amb qualsevol altre dels seus llibres, tots ells són clàssics destacats de la novel·la d'aventures.

TÍTOLS: "Cinc setmanes en globus", "El castell dels Càrpats", "Els amotinats de la Bounty", "20.000 llegües de viatge submarí", "Al voltant de la Lluna", "L'home invisible", "L'illa misteriosa", "Keraban, l'entossudit"...
2013

William Wilkie Collins (1824 - 1889)

La descoberta, per part meva, d'aquest autor amb "La pedra lunar" va ser una sorpresa molt i molt agradable. Sens dubte val la pena tornar a provar-ho amb un altre llibre seu.

TÍTOLS: "L'hotel encantat", "El riu culpable", "Confessions d'un aventurer"...
2012

Franz Kafka (1883 - 1924)

Vam iniciar aquest blog per llegir un llibre seu i encara que "El procés" a mi no em va acabar de fer el pes, és de justícia que no l'oblidem en l'any que celebrem el cinquè aniversari del "SILENCI, ESTEM LLEGINT!".

TÍTOLS: "Un metge rural", "La metamorfosi", "Carta al pare", "A la colònia penitenciària i altres narracions", "Aforismes de Zürau", "Els fills"...

9 comentaris:


  1. SIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!

    Estic encantada amb la proposta!!!

    Fa poquet pensàvem si aquest blog seguiria actiu o no i ara, no tan sols està actiu, sinó que es presenta amb una FESTA D'ANIVERSARI i tot!! ;-))

    Ho trobo una idea brillant!!!

    De fet, ja ho vaig llegir ahir però quan anava a respondre, em vaig adormir!!! però ara estic ben desperta i puc fer un comentari com cal ;-))

    És una molt bona idea perquè els autors són súper diferents entre sí... I hi ha de tot barrejat i això m'encanta!!

    Bé, ja he fet una mica de feineta ;-))

    MOLIÈRE.- Trio "El malalt imaginari" perquè el tinc a casa. És una edició d'aquelles col·leccions d'obres mestres de la literatura universal i tal, que cada setembre comencen de nou. En el mateix volum hi ha "Tartufo", però em fa més gràcia l'altre :-))

    JANE AUSTEN.- Trio Emma. Em van regalar el llibre fa un parell d'anys, és gruixudet i moltes vegades l'he anat a començar, perquè tinc moltíssimes ganes de llegir-lo, però al final sempre passa alguna cosa que no el puc agafar... Hehehe és romàntic!! :-DD

    JULES VERNE.- Trio Viatge al centre de la terra perquè el tinc, tot i que en castellà. Era del meu sogre i en Josep Lluís el va portar a casa quan ell va morir perquè sabia que ens havia agradat la de la Volta al món... des de llavors (un any i mig) que espera ser llegit.

    WILKIE COLLINS.- Hehehe l'amic d'en DICKENS! ;-) (I germà del seu gendre!) D'ell, a part de la Pedra lunar, he llegit "La Dama de blanc" (que et recomano hehehe... em va agradar molt) però no en tinc cap més, així que parteixo de zero. Per tant, voldria mirar si en puc trobar algun en català (doncs la majoria dels que estic triant els tinc en castellà i, tot i que ja m'agrada llegir en les dues llengües, aquest predomini exagerat de la castellana no el puc permetre). Aquí, de moment, ho deixo "en blanc" ;-))

    KAFKA.- Bé, aquí gairebé que diria que et deixo triar a tu... per què? Doncs perquè jo ho tinc TOT de Kafka ;-)) Sí, sí, de veritat, en Josep Lluís és un fan d'aquest autor i, amb el temps, ha aconseguit tenir tots els seus llibres, biografies, llibres sobre ell, etc. Per tant, mira tu si tens més facilitat per aconseguir-ne algun i jo segur que el tindré :-)
    Diu ell que els "Aforismes" són això, el que diu el seu nom, que no és còmode per fer-ne una lectura conjunta. Que les seves tres obres importants com a novel·les són: La Metamorfosi, El procés i El Castell... i que també estan bé els relats :-)

    (segueixo...)

    ResponElimina
    Respostes
    1. (...continuació)

      A més, de tots els que he dit (a part d'EMMA que ja fa molt de temps que tinc ganes de llegir-lo) si tinguessis problemes per trobar algun llibre, doncs podem canviar i no passa res. Tots m'agraden!! Em fa il·lusió que entre ells no s'assemblin gens i que hi hagi teatre, aventures, etc.

      Per exemple, de VERNE, veig que cites L'Illa Misteriosa... ostres, doncs també em crida molt l'atenció i potser el podria trobar en català...

      En resum, que la idea m'encanta i que accepto, clar!!! Que de MOLIÈRE queda decidit EL MALALT IMAGINARI perquè ens va bé a tots dos, que de JEAN AUSTIN demanaria EMMA, que de KAFKA m'adapto al que tu triïs... i els altres dos, com vulguis :-DD

      Quan començarem a llegir? Per quin ordre? ;-)))

      MOLTES GRÀCIES PER TOT!!

      Elimina
  2. Me n'alegro que t'agradi la idea. :-))

    Quan vaig adonar-me que enguany es complien els cinc anys des de que vam obrir aquest blog per llegir un únic llibre (i ja en portem 25), vaig pensar que ho havíem de celebrar d'alguna manera o altra. I em va semblar que repetir amb alguns dels autors que més ens van agradar de cada temporada era la millor manera de fer-ho. :-)

    Passo a comentar les teves tries i faig una primera proposta d'ordre i dates de lectura:

    MOLIÈRE: Triem doncs "EL MALALT IMAGINARI" i podem començar a llegir-lo a primers de febrer. Jo tinc alguns llibres pendents per llegir aquest gener, entre ells el nou de Ruiz Zafón que és un totxo però compto acabar-los dins d'aquest mes. De totes maneres podria publicar el post de presentació de "El malalt..." el dilluns 30 de gener (malgrat jo en comenci la lectura un parell o tres de dies després) i tu tindries tota aquella setmana per llegir-lo (és molt curt) i preparar el post de lectura pel següent dilluns 6 de febrer. Així en quinze dies ho enllestiríem per poder, just a continuació, començar amb el de Jane Austen.

    JANE AUSTEN: Ja he localitzar un exemplar de "EMMA", també el llegiré en espanyol amb traducció de Carlos Pujol (que no deu ser el pseudònim castellanitzat del jugador del Barça, espero :-DD). He vist que es força llarg, per això t'he dit de anar una mica per feina amb el de Molière i així tenir més temps per aquest. La idea és començar-lo el mateix febrer, si pot ser el dilluns 13 millor que el 20.

    JULES VERNE: Aquest aniria al maig. Em fa gràcia "EL VIATGE AL CENTRE DE LA TERRA" i he vist que a la biblioteca de Reus el tenen en català. Així que de moment apuntem aquest i quan sigui l'hora de llegir-lo pots decidir si treure'l de la biblioteca o llegir el teu exemplar en castellà. Jo també miraré d'aconseguir-lo, si no me'n surto sempre estem a temps de canviar-lo per un altre de la meva llista de possibles.

    WILKIE COLLINS: El llegiríem a l'agost. Si et sembla bé, ens quedem amb "L'HOTEL ENCANTAT" per dues raons: També el tens en català a la biblioteca i fa uns mesos la Mireia en va parlar força bé (http://unaltreinvent.blogspot.com.es/2015/08/lhotel-encantat-wilkie-collins.html).

    FRANZ KAFKA: Aquest per acabar temporada al novembre. No sé gaire quin triar perquè no és un autor que conegui gens, em decanto doncs pel més conegut i opto per "LA METAMORFOSI", a veure com anirà. ;-)

    I fins aquí la meva part de la "feina"... s'accepten esmenes, és clar. :-DD

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs no et posaré cap esmena perquè em sembla perfecte! ;-)

      La METAMORFOSI, de Kafka, ja l'he llegit (crec que dues vegades) i, probablement, tu també la deus haver llegit, ja que era mig obligatòria a l'escola. El que passa és que la temàtica de les lectures a col·legi jo la duia fatal i, o bé no llegia el que tocava, o ho feia en diagonal, per tant la primera lectura val. Anys després la vaig tornar a llegir, però, em vols creure que, tot i recordar algunes coses, no tinc ni idea de com acaba, ni sóc conscient d'haver atrapat el missatge de l'obra? Així doncs, em resulta molt interessant tornar-lo a llegir, i més ara, que ja he llegit EL PROCÉS i que em va agradar moltíssim :-))

      Pel que fa a WILKIE COLLINS, si aquest llibre seu, L'HOTEL ENCANTAT, està en català, ja no cal parlar-ne més, queda adjudicat (ara aniré a veure l'enllaç que em poses de la MIREIA, que se'm va passar totalment) ;-)

      I el llibre de VERNE, si el puc agafar en català, millor... i si, per alguna causa, no pogués, doncs llegiria el que ja tinc en castellà. Ja ho veurem.

      Tot el que dius respecte de dates i ordre, em sembla perfecte. Miraré a veure si agafo alguna cosa lleugereta abans de començar amb la primera de les nostres, per anar fent com un "escalfament", perquè vaig perdent el ritme lector d'una manera que fa pena. Sort que has fet aquestes propostes tan engrescadores, perquè "sento" que em van tornant les ganes de llegir :-DD

      Elimina
    2. He anat a veure el post... i he trobat "els meus" comentaris... Ai, mare meva aquesta memòria...
      En tot cas, se'm va oblidar ipso facto perquè ni tan sols recordava que existís aquest llibre!!... Millor no dir res més. Glubs.

      Elimina
  3. Doncs, ja que no tens cap esmena a fer ;-), la proposta queda com definitiva i, en conseqüència, acabo d'actualitzar la pàgina de la llista de llibres amb aquests cinc a l'apartat de pendents. Fa goig de veure, a mi també em venen ganes de posar-m'hi. :-))

    No recordo haver llegit "LA METAMORFOSI", si ho vaig fer a l'escola se m'ha oblidat completament. No tinc el llibre, així que després segur que tampoc malgrat que és un títol molt conegut mai se m'ha presentat l'ocasió d'agafar-lo... fins ara. :-)
    Pel que fa al de Verne, ja el tinc localitzat i en català. A la web de eBiblio (el portal de préstec de llibres electrònics de les biblioteques) tenen 4 títols de l'autor: 2 són audio-llibres, 1 és en espanyol i l'altre en català. Doncs aquest únic ebook en català és "EL VIATGE AL CENTRE DE LA TERRA". Ni fet expressament!! :-D

    ResponElimina
  4. cinc anys !!! com passa el temps !!!!! m'agradaria molt participar però crec que no podré , m'havia emportat treballs per corregir i dilluns hi torno i estic igual no he estat capaç de fer res més que descansar i si afegeixo que tinc pendents tants llibres per llegir que hauria de sol·licitar una baixa llarga per posar-me al dia .....em sap greu .....tanmateix enhorabona a tots dos per mantenir viu el silenci , estem llegint

    ResponElimina
    Respostes
    1. Han passat volant aquests cinc anys, encara recordo que vaig haver de recórrer tres biblioteques per trobar un exemplar d'"El procés" en català per estrenar aquest blog fet per llegir aquell únic llibre i, com aquell que no vol al cosa, ja toca celebrar el cinquè aniversari :-))
      Per a mi descansar i dedicar temps a llegir són sinònims però conec també el que és tenir una llista de llibres pendents que va creixent i creixent gairebé com si tingués vida pròpia. Així que no pateixis, no passa res si ara no t'hi pots afegir. Saps de sobres que, si un dia et ve de gust apuntar-te a alguna d'aquestes lectures programades, només cal que ho diguis.

      Elimina
    2. Doncs la veritat és que em faria molta il·lusió veure't passar de tant en tant, ELFREE ;-) Ja sé que és no tenir temps per fer el que voldries... un pal. Però, en aquest cas, estic segura que alguns dels llibres que llegirem (per exemple, LA METAMORFOSI) tu els has llegit -i, potser, més d'una vegada-. Doncs, quan nosaltres els llegim, tu pots passar a dir la teva, explicar-nos la sensació que recordes que vas tenir en llegir-lo, etc. No cal que el tornis a llegir! :-)))

      Elimina