dissabte, 8 de novembre del 2014

Les claus de vidre, de Jaume Fuster.- Tercer Bloc de lectura


I acabem ja amb el que ha estat un divertit joc de resoldre enigmes amb els sis darrers relats del llibre... Anem a recordar una mica de què anava cada història i a dins, als comentaris, veurem quina ha estat la "clau" per resoldre cada cas:

12.- Fiat lux : En Joan Romaní té problemes en el seu matrimoni i la seva dona ha marxat de casa. Com no sap on és, confia en el saber del nostre amic Arquer per trobar-la. Quan el detectiu l'informa d'on viu sembla que el cas ha acabat però no és així. El Sr. Romaní torna a trucar en Lluís Arquer perquè no para de trucar la noia i aquesta no respon. Personats al pis on ella és, la troben morta. Què ha passat?

13.- El rapte de les Sabines : El Sr. Casajoana-Müller és un ric empresari. El seu fill, un noi jove, ha estat segrestat i està disposat a pagar el que calgui per tal de retrobar-lo però abans de fer el pagament vol assegurar-se que el noi és viu. Aquesta serà la funció d'en Lluís Arquer. S'estableix el contacte entre ambdues parts i el detectiu, amb els ulls embenats, és conduït al lloc on es troba la víctima...

14.- La festa : Un ex-company de classe d'en Lluís Arquer ha arribat ben amunt en el món de la política i és cap d'un partit polític d'esquerres. A la festa d'aquest partit hi ha molts convidats, entre ells el nostre amic detectiu. En plena celebració es produeix un robaoitori

15.- La finestra tancada : En Lluís Arquer es convidat a un Monestir per assessorar els monjos en un sistema de seguretat. Tenen objectes d'art, llibres, etc. de valor i volen que tot estigui segur. Abans de sopar veu que, a part d'ell, hi ha quatre hostes més: un capellà de poble que ha anat a visitar els monjos, un noi de cabells llargs i dos excursionistes. En plena nit desperten en Lluís (amb el fred que fa!) resulta que el noi de cabells llargs s'ha suïcidat!

16.- Mas Obac : Héctor Villalba és un escriptor de gran èxit, un dels valors més grans d'una editorial no massa gran però prestigiosa. És sudamericà, exiliat, i ha estat un temps resident a París. Ara, a punt d'acabar una nova obra, s'instal·la a Catalunya, en un Mas que encara està essent acabat de reformar. I, de cop, desapareix. On és? Què ha passat? Això ho descobrirà el nostre admirat Lluís Arquer.

17.- La lluna en un cove : Aquesta vegada no es ni un polític, ni un pintor, ni un escriptor. Qui ha desaparegut és un músic de Rock. El busquen per diferents llocs i, finalment, apareix... mort. Tot sembla indicar suïcidi,,,

Reflexionem una mica i demà, a dins... "la resposta" ;-)

11 comentaris:

  1. Fem doncs l'últim repàs:

    12.- Fiat lux: El vaig encertar en la segona lectura. Al principi del relat, en Lluís Arquer fins i tot es clava una estella del marc de la porta mentre busca l'interruptor per encendre el llum del pis. I amb el llum tancat és difícil que algú s'injecti una dosi mortal de barbitúrics.

    13.- El rapte de les sabines: Vaig endevinar de seguida que el rapte no era a França i, a més, vaig descobrir les dues pistes a la primera lectura: La marca del lavabo i les 7 xifres del telèfon. ;-)

    14.- La festa: També el vaig encertar. Estava clar que si les bosses portaven papers de diari en comptes de bitllets, ja havien d'haver sortit així en el moment del robatori i per tant el culpable era un de "dins".

    15.- La finestra tancada: Ho vaig veure tan clar perquè fins i tot el títol et dóna la pista que me'l vaig rellegir intentant buscar una altra solució. Al final, l'evident va ser la resposta bona. :-)

    16.- Mas Obac. Un altre encert. Que et remarquin que la màquina d'escriure és electrònica et dóna una pista lluminosa en un mas sense electricitat. :-D

    17.- La lluna en un cove: També el vaig veure en la segona lectura. Un suïcida que mor asfixiat amb el cap dins del forn no pot apagar el gas quan ha acabat la "feina". :-P

    Doncs ja ho veus, un ple en aquest últim bloc. :-)

    M'ho he passat molt bé amb aquest llibre. Més que llegir, que també, el que hem fet és solucionar enigmes, i no crec descobrir res :-D, si dic que jo hi tinc certa tirada a això dels enigmes. :-DD

    ResponElimina
  2. Doncs, MAC, m'has guanyat :-))

    Aquesta vegada ho vaig fer diferent i sí que mirava cada vegada després d'haver llegit el relat. Com ja veia que tan sols hauria de rellegir el del "burgès" i els sindicalistes doncs, ja ben tranquil·la vaig anar fent i mirant :-)

    12.- Fiat lux
    13.- El rapte de les Sabines
    14.- La festa
    15.- La finestra tancada
    16.- Mas Obac
    17.- La lluna en un cove

    12,.No el vaig saber veure, ni amb la pista de l'estella... res.

    13.- El vaig veure claríssim. Les dues pistes i al moment de llegir-les. M'ha resultat un dels més senzills de tots.

    14.- També el vaig trobar... era molt evident que si un sol va agafar les bosses dels "lladres" i un de sol els les va donar plenes aquest resultés que sabia fer "jocs de mans" :-)

    15.- També ho vaig veure... ara bé, no vaig pas saber qui havia estat l'assassí i per què. Vull dir que era molt clar que el noi no podia haver saltat i tornat a pujar per tancar la finestra, això era un errada. Sabent que no seria un monjo, que tampoc seria el capellà, havien de ser els excursionistes... però els motius no hi vaig caure.

    16.- També el vaig endevinar ràpidament que la màquina elèctrica no podia funcionar sense electricitat hehehe ara bé qui fos l'altre home... Tu vas endevinar tot el tema de qui era l'altre? (tota la part política) Jo en absolut...

    ResponElimina
  3. 17.- Aquest, també al moment, vaig comprendre que un mort no tanca el gas... Ara bé, sabia que algú altre l'havia mort però no ni el com ni el per què-

    Demà en podem parlar una mica més... Ara m'estic clapant i encara barrejaré els llibres i les claus :-DD

    ResponElimina
  4. Jo crec que el joc consistia més en endevinar quina és la pista que permet a en Lluís Arquer trobar el culpable que no saber perquè el culpable ho és. Els motius que, en relats com "La finestra tancada", "Mas Obac" o d'altres, l'autor ens explica a les solucions no es poden endevinar llegint el relat perquè no hi tenim les dades necessàries. Si encertar l'enigma era saber que els dos excursionistes de "La finestra tancada" eren esbirros d'un càrtel de drogues aleshores posa-m'hi mig punt només. ;-DD

    ResponElimina
  5. Bo, nooooo... ja em va bé si ho comptem amb encertar les pistes, així puc considerar que tinc quatre encerts sobre cinc i està molt bé :-)

    De fet, tens raó, hi ha poques dades per tractar de descobrir tot l'entrellat de la història. Amb les pistes-clau ja és suficient.

    De tot aquest bloc EL RAPTE DE LES SABINES i el MAS OBAC em van resultar els més fàcils. En el mateix moment de la lectura, sense haver de pensar gens ja ho vaig veure. Fins i tot en el del MAS OBAC, quan tan sols se'ns menciona la màquina elèctrica ja vaig pensar en que, sense llum, de poca cosa podria servir i, quan l'altre diu que "ha estat escrivint" ja vaig dir-me "aquí ho tenim!" :-)))

    Molt divertit això de llegir i resoldre enigmes al mateix temps :-))

    Tu que ets de ciències... quina nota hem tret, en conjunt? Tenint en compte que el del BURGÈS (relat 4) que em vaig deixar per tornar a llegir al final i que ja havia estat rellegint a trossets diversos moments, no puc considerar que l'hagi encertat, malgrat intuir que alguna cosa passava amb l'arma... no... ni idea d'això dels revòlvers i les automàtiques (tot i que -ara que ja ha passat- juraria que fa anys, moooolts anys, el meu sogre m'ho havia explicat)

    ResponElimina
  6. Si no m'he descomptat amb els mitjos punts que ens hem atorgat en algun relat ;-D, m'ha sortit que després dels 17 relats tu tens 12 punts i jo 13. Trobo que ens n'hem sortit prou bé. :-DD

    I sí, coincideixo amb tu que m'ho he passat molt bé amb aquesta lectura. :-))

    A veure si la següent, també la gaudim tant. Com vam quedar, avui dilluns toca publicar el post de presentació de la biografia del Dr. Broggi (sortirà d'aquí a mitja hora) i jo la començaré aquesta nit mateix. Tu ja ho has fet? :-))

    ResponElimina
  7. Ah! Hem tret prou bona nota!! :-)) Sincerament, jo tenia por de fer-ho fatal... però haver quedat només a un punt teu és un honor ;-))

    Si no m'he equivocat, en passar-ho sobre 10, jo hauria tret un 7,05 i tu un 7,64. Em sento ben feliç!! ;-))

    Jo vaig començar a llegir el dissabte i ahir una mica més però "una mica" és això, "una mica" i prou. Es llegeix molt bé, no fa servir cap vocabulari complicat ni res, és força entretingut... Però, clar, aquests dos dies he estat molt pendent de notícies de ràdio, tele, internet... així que, ja dic, he llegit poc i avui no sé si podré llegir res. Demà dimarts sí que podré... sospito que dimecres ja m'hauràs passat davant :-))

    ResponElimina
  8. Amb un notable per tots dos n'hi ha per estar ben orgullosos. ;-)))

    I pel que fa a les "Memòries d'un cirurgià" compto que em durin els dos volums (que tu llegeixes en un de sol) uns 15 o 20 dies perquè abans de final de mes ja els he de tornar a la biblioteca. Això surt a unes 40 pàgines al dia que, més o menys, ja és el meu ritme habitual. :-)

    ResponElimina
  9. Ui, jo de cap manera puc fer 40 pàgines diàries d'aquest llibre. El meu té una lletra diminuta que no veig bé ni amb ulleres ni sense.

    Ja fa més d'un any que no m'hi guipo, però com no me'n puc comprar unes de noves doncs, vaig mirant de moure el cap fins trobar "l'enfoc" en que menys malament veig... quan em canso, em trec les ulleres i, llavors, si em poso a una distància tipus "rompetechos" (com si em volgués menjar el llibre) doncs puc llegir una estona més.

    Normalment, en llibres amb una lletra més normal, puc llegir bé (per exemple, els llibres de la Mary Higgins, que tenen la lletra grossa, en puc llegir fins a 60 o 70 pàgines en un dia -si tinc temps, clar- però no em canso. En llibres que m'atrapen terriblement fins i tot he arribat a llegir unes 90 pàgines (amb el primer del Patrick Rothfus ho vaig fer... vaig agafar una tarda i no vaig parar) però això és totalment excepcional.

    Per mi 30-40 pàgines, en una bona tarda, està bé... si el llibre té una lletra decent. Lamentablement, ja et dic que aquest llibre té la lletra MOLT petita per a mi...

    Ai, pobre MAC, que et faré patir!! Faré el màxim que pugui, de veritat ;-))

    ResponElimina
  10. Res d'això, que ja estem acostumats a que compartim les lectures a diferent ritme. ;-DD

    Ho dic de broma però també seriosament, el que si que em faria patir és pensar que t'estàs forçant per llegir més del que de veritat pots abastar. No hi pateixis gens, tu llegeix el que puguis i al ritme que puguis i, com sempre, hi adaptarem els posts de lectura sense cap problema. Que estem compartint una lectura i no pas fent carreres. :-))

    ResponElimina
  11. Bé, també puc mirar de fer una cosa. Aquest llibre ja he vist que té una cosa que m'agrada molt i és que està molt dividit. Cada capítol té petits subcapítols i això permet poder fer trossets de lectura al llarg del dia sense haver de trencar el ritme. Miraré si puc fer-ho (sense forçar res, de veritat) i així guanyant cinc pàgines per aquí, cinc pàgines per allà, la mitjana diària puja una mica :-DDD

    ResponElimina